Izložba u Beogradu
Umetnička kritika ekonomije rasipništva
17/03/2013 | 11:17
Projekat “Beograd iz dva ugla”, multimedijalna eko izložba i instalacija u prostoru biće otvorena u galeriji “Stubovi” u okviru Ustanove kulture Palilula u Beogradu, u utorak 19. marta u 19 časova.

Projekat “Beograd iz dva ugla”, multimedijalna eko izložba  i instalacija u prostoru biće otvorena u galeriji “Stubovi” u okviru Ustanove kulture Palilula u Beogradu, u utorak 19. marta u 19 časova.

Autori izložbe su Nenad Vučković i Nemanja Miščević.

Ova izložba je svojevrsan umetnički dijalog dvojice autora različitih generacija, čiji radovi pozivaju publiku da se zapita o potrošačkim navikama i o civilizacijskoj neodgovornosti usled industrijske hiper produkcije. “Izgleda da nas civilizacija kojoj pripadamo sve više udaljava od majke Planete. Ova tvrdnja se može čitati kroz nedostatak svesti o tome kako smo dizajnirali naše tehnologije, energetska sredstva, proizvodnju hrane, i kakav nam je plan za materijalni otpad. Konstantnom degradacijom ekosistema, uskoro ćemo doći do tačke, gde stvari više neće moći da se poprave i vrate unazad. Reflektujući stanje ekološke svesti u tranzicionom srpskom društvu, umetnici ukazuju na moguće smernice promena u kulturnom kodu, provocirajući ekološku svest, pozivom na performans koji će se održati u toku otvaranja izložbe”, naveli su autori izložbe.

Polazeći od pozicije “ekonomije rasipništva”, simptomatične za srpsko društvo u tranziciji, umetnici ne čekaju da država uredi polje ekonomske efikasnosti i sistema reciklaže. Slikar, Nenad Vučković transformiše plastične otpatke u umetnički materijal koji koristi za svoje reljefe i skulpture koje izvodi u javnom prostoru. Paralelno sa tim ostavlja poruke u javnom prostoru, koje upućuju na poštovanje “bontona” prema prirodi. Fotograf, Nemanja Miščević istražuje prostore gradske deponije, kao materijal za umetničku fotografiju, koja osim što je svedočanstvo vremena u kojem živimo, istovremeno je i aktivistički apel ka transformaciji tog toksičnog prostora nadomak Dunava i Vinče, kao jedne od kolevki ljudske civilizacije.

“Društvo koje želi da krene napred, prvo treba da se oslobodi svih zala prošlosti (od otpada, pa do destruktivnih kulturnih modela i navika), a za početak bi moglo da se suoči sa legatom koji ostavlja generacijama koje dolaze (zakoni, društveni konstrukti, institucije, životno okruženje…)”, navode autori u pozivu za izložbu.

Na otvaranje izložbe je poželjno poneti plastične zapušače od različitih industrijskih proizvoda, kako bi umetnik Nenad Vučković u toku otvaranja izložbe napravio dvodimenzionalnu instalaciju u okviru svog performansa “Fantastična pojava razumevanja” što će mladji kolega, Nemanja Miščević moći da dokumentuje.

Izložba je otvorena do 31. marta 2013.